Äntligen!

 

I ett par månaders tid har jag funderat på att starta upp den här bloggen. Ibland behöver dock idéer stötas och blötas in de blir verklighet – så startsträckan har varit lång. Till exempel har jag funderat på vad bloggen ska heta. Jag ville att namnet åtminstone ska ge en hint om vad bloggen innehåller. Efter många om och men bestämde jag mig för Four Seasons One Wardrobe, då tanken är att jag vill utmana mig själv att hitta nya kombinationer med min mina befintliga kläder (ja, och nya för den delen, för shoppa kläder är ett av mina största intressen) och visa hur man kan mixa och matcha och använda sina kläder året om. Sverige har som bekant fyra årstider, ja, i alla fall de flesta år… Jag kommer även att skriva om kläder som passar in i min värld, det vill säga den akademiska världen, men mer om det senare. Hurra, jag fick med en “cliffhanger” i mitt första inlägg.

Den stora frågan är då vad man ska ha på sig på den första bilden. På något sätt vill man ju signalera vad bloggen ska innehålla.  Because the first impression last – som det så fint heter. Jag vet inte om jag håller med om det. Jag har träffat många människor där det första intrycket inte alls har stämt in på hur personen verkligen är.  Jag hoppas dock att ni gillar min första klädkombination och att ni gillar den så mycket att ni vill komma tillbaka.

 

Blus – Vero Moda (ny, dagen till ära!)

Halsband – Baglady (premunationsgåva)

Klocka – Disputationspresent från min mamma och pappa (tack!)

Jeans – Levi’s (inköpta i Mexico City av alla ställen)

Träskor – Tamaris, Tamara eller något sådant (lappen är oläsbar efter flitigt användande förra säsongen)

Solglasögon – Chanel hmmmmm… (typ 20 kr i Thailand)

 

 

This entry was posted in klädd för shopping and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

