Less är inte alltid more

 Jag gillar blommönstrat! Särskilt småblommigt. Ni har redan sett mig med småblommigt på överdelen av kroppen, men idag har turen kommit till nederdelen av kroppen.

 

 Detta är en kjol som fungerar alla årstider. Tillsammans med vita strumpbyxor och vitt skärp blir det här en fin vår ensamble. Med en ännu ljusare topp och bara ben fungerar den även på sommaren. Nedan ser ni ett exempel på att den även fungerar med svarta strumbyxor och svarta skor. Sätt till en mörkare kofta och vips har du en vinterklädsel eller jag kanske det är som har det. Däremot är det inget som jag skulle ha på mig när jag undervisar eller föreläser. Kjolen är i min smak lite för kort för det. Causal friday fungerar det dock alldeles utmärkt.

 

Dessutom, idag är det ju kungligyra i hela Storbritannien (enligt wikipedia stavas det så, själv är jag lite osäker). Eftersom jag ännu inte har fått några kungliga utmärkelser fick dessa broscher duga och jag tycker att de duger bra. Båda två är arvegods från min mammas sida och jag tycker om att tänka på att min mormor och min mammas moster säkert kände sig lika fina och glada som jag gör när jag tar på mig dem. Jag tror dock inte att någon av de skulle ha tänkt sig att ha på sig två broscher på samma gång, men ibland tycker jag inte att less is more och särskilt inte en dag som denna. Så stort GRATTIS KATE OCH WILLIAM!

 Jag gillar även volangerna på koftan och att koftan byter färg efter årstid!

  Topp – HM

Kofta – HM

Kjol – Sunshine från MQ på rea

Strumpbyxor – jag önskar jag kom ihåg var jag köpt dem, för de är supermjuka

Skor – Riedker

Fjärilsbrosch – arv från mammas moster

Kamébrosch – arv från min mormor

This entry was posted in klädd för shopping, kläder som fungerar fyra årstider, ledig and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

