Valborg/Första maj

Nu finns det ingen återvändo. Nu har alla tjocka vinterkläder åkt upp på vinden. Det  var ju ändå Valborg igår och idag är det första maj!  Tyvärr innebär inte det att det inte ibland är kallt  och inte minst här i staden vid den stora sjön.

 För att hålla mig varm så har jag ett linne under tunikan och en kofta över. Även ett par trekvartsbyxor sticker fram under tunikan, som ni kan se nedan. Jag vet inte hur ni gör, men oftast beslutar jag om vilka skor (och handväska) jag ska ha till mina kläder allra sist. I det här fallet kändes det lite knepigt. Tillslut valde jag dessa gula lågskor eftersom de tillhör samma färgfamilj som koftan och det get ett mindre splittrat intryck än vad ett par svarta skor hade gjort till exempel. Dessutom tillför de en liten “pop of color”, som en av mina bloggreferenser  på Academichic skulle ha uttryckt det.

 Vad det gäller den här tunikan, så är det en trotjänare i garderoben. Jag känner mig alltid välkläd i den utan att bli tråkig. Bland annat använde jag den flitigt förra sommaren då jag var på ett forskningsutbyte i Kalifornien. Just den här kombinationen är inspirerad av en av mina andra bloggreferenser Kendi. Ja, kanske inte minst till inköpet av den här koftan. Tillsist, jag tycker att de här trekvartsbyxorna gör sig bättre under en längre tunika än en kortare topp, som i mitt inlägg häromdagen, eller vad tycker ni? 

Tunika eller är det en kort klänning? – Vero Moda

Kofta – Numph från Så in i Norden (hur skriver jag ett tyskt y?)

Trekvartsbyxor – H&M

Skor – inköpta i Turkiet

Halsband – Gina Tricot

Skärp – från en kjol inköpt på H&M

Handväska (bild ovan) – Bulaggi från Möllers Väskor och Handskar

This entry was posted in vardagskläder and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Valborg/Första maj

  1. Pingback: Stoppa tiden « Four Seasons One Wardrobe

  2. Pingback: What would a Future Leader of Ageing Research in Europe wear? « Four Seasons One Wardrobe

Leave a Reply

