Stanna länge hos mig

När våren kommer så kommer också de ljusa färgerna fram. Än så länge tycker jag att det är för tidigt med vita byxor, så det får bli klassiska blåjeans istället till den här gamla toppen från HM och en av mina favorit koftor. Ni har redan sett den och ni kommer att få se den igen.

 

Jag gillar att blanda nytt och gammalt. Tyvärr är jag inte särskilt bra på att handla kläder på second hand vilket jag önskar att jag var, då jag tycker att det är bra ur bland annat miljösynpunkt och givetvis plånboksvänligare (observera att jag har insett att man inte sparar pengar!). Nedan ser ni dock ett fynd från Erikshjälpen. För visst är femton kronor för den här ringen ett fynd?!

Blir det kallt (och det är det) så går det ingen nöd på mig. Den här jackan är enormt mjuk och dessutom i en mycket praktisk färg och en struktur som gör att den redan ser lite sliten ut. En riktigt slit och släng jacka, som jag absolut inte vill slänga eller slita. Jag letade efter en jacka i flera år i den här modellen innan jag hittade den här på rea. Förrutom det som jag redan har sagt, så gillar den lite ovanliga skärningen runt halsen och detaljerna. Jag tror att den har kommit för att stanna länge hos mig.

Scarf – MQ

Jacka – Maison Scotch från MQ på rea

 Topp – H&M

Kofta – H&M

Jeans – Ann Taylor

Skor – Jana

 

 

This entry was posted in vardagskläder and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

