Välkommen till världen!

En av mina fina vänner vänner har precis blivit mamma till en liten pojke och idag skulle jag få se honom för första gången. Som jag har förstått det så har små barn lättare för att uppfatta klara starka färger och därför valde jag blåa och röda kläder. Inte för att en sex dagars bebis uppfattar så mycket , särskilt då han inte var vaken mer än några minuter i taget, men i alla fall…

 Ifall någon har noterat så kategoriserar jag mina inlägg (se kolumnen till höger). Det här kommer att hamna i bl a kategorin “kläder som fungerar fyra säsonger”. Japp, trekvarsbyxor fungerar utmärkt även på vintern om man har knästrumpr och stoppar in dem i stövlarna. Dessutom blir det inte särskilt bulsigt och fungerar faktiskt bättre än smala byxor. Oroa er dock inte, jag kommer att påminna er när hösten och vintern kommer! Vilket vi får hoppas dröjer!

Armbandet som jag har på mig gjorde jag på den nyblivna mammans möhippa. Ibland är det roligt med symbolik och jag tycker att det blir lagom matchat med att ha rött på armbandet till de röda trekvartsbyxorna. Då jag skulle gå hem, och det är ett par kilometer, så fick det bli ett par platta skor, som det går att gå i.

Trevlig helg allesammans!

Klänning – Sunshine MQ

Trekvartsbyxor – Flash

Armband – made by me

Skor – inköpta i Mexiko

 

This entry was posted in kläder som fungerar fyra årstider, ledig and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

