från fest till vardag

Den här klänningen har inte använts så mycket som den förtjänar. Anledningen till att den inte har använts är att den fortfarande räknas som finkläder in min garderob. Därför har den bara använts en kväll med mottagningar på en konferens och under julhelgen.

När ett plag är nytt så kategoriserar jag det medvetet eller omedvetet i högen för finkläder, om det inte är ett urpräglat vardagsplagg. Ofta ligger dessa kläder där och frestar mig och säger, välj mig, välj mig! Jag brukar dock “spara på kläder”. För vad ska jag annars ha på mig när det väl är dags för fest? Efter ett tag brukar jag dock kategorisera om plagget och ofta blir dessa plagg som är lite finare, mina favoritplagg som piffar up vardagen. Det har dock hänt att jag har väntat för länge och plaggen har känts omoderna eller har ändrat storlek i garderoben (hur det nu går till?), så därför försöker jag vara generös mot mig själv och inte vänta för länge.

Var det gäller den här klänningen så längtar jag efter att få matcha den med svarta stövlar och en svart kofta över eller kanske ett par jeans under, det vill säga från fest till vardag. Tills dess matchar jag klänningen med en festfrisyr som bästa frisören Cissi på Fåfäng har gjort. Hur gör du, använder du dina favoritplagg direkt eller sparar du på dem?

Klänningen är inköpt på Anthropologie som kanske inte alla läsare känner till. Jag hittade min klänning på halva priset då jag var på en konferens i USA, men det går även att köpa deras kläder på postorder från Europa. Väldigt mycket är väldigt dyrt, men om inte annat, så kan man titta och inspireras på deras fina hemsida, som förutom kläder även innehåller inredning och mycket ha begär. Kom ihåg att jag varnade er!

Klänning – Anthropologie på halvpriset

Underkjol – Noa Noa

Skor – Esprit

This entry was posted in festklädd, kläder som fungerar fyra årstider and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to från fest till vardag

  1. Martina says:

    Hej,
    nu när du inte har varit på HHJ-jobbet på några dagar, var jag tvungen att gå in och kolla statusen i dubbel bemärkelse. Såg då denna FANTASTISKA SKAPELSE! Den inspirerar mig och du är SKITSNYGG i den!
    Kram, kram!

  2. Therese says:

    Dottern, 4, definierade härom dagen om den orangeröda julklänningen med volanger till dagisklänning. Kortärmad, funkar.

Leave a Reply

