Puffärmens vara eller inte vara

För någon dag sedan nämde jag att finkläder blir till vardagskläder i min garderob. Detta gäller givetvis inte för balklänningar (vilket jag inte äger särskilt många av) eller riktigt höga klackar (vilket jag förmodligen inte äger några av – i alla fall inte med Sydeuropeisk standard). 

Den här kavajen är ett exempel på ett plagg som har tjänat mig väl, inte minst i akademiska sammanhang, men som nu flitigt används som vårjacka och inte minst över en av mina nya trotjänare i garderoben. En anledning till att kavajen har fått bli vardagskläder efter bara ett år, är att jag inte tror att trenden med puffärmar kommer att hålla i sig särskilt länge till, eller vad tror du?

Blus – Vero Moda

Kavaj – Object från Vila

Jeans – Levi’s

Skärp – marknad i Turkiet

Träskor – Tamaris

Halsband – Bag Lady – gåva vid prenumeration

Ring – secondhand  från Erikshjälpen

Solglasögon – hur var det nu? äkta Chanel kostar väl 20 kronor?

This entry was posted in Kläder att undervisa i, Trotjänare. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

