För mig högsta betyg

Idag skulle jag i mitt jobb träffa många nya människor i ett nytt sammanhang. Ni vet sådana där tillfällen då man inte riktigt vet vad som passar eller inte. Så med andra ord var det inte läge för att experimentera.

Marinblått och beigt eller marinblått och svart känns alltid som säkra kort, när man är osäker på vad som passar. Ett klassiskt halsband i silver kompletterar och sticker inte ut för mycket, men gör ändå så att det händer något. Samma färg på skärpet och träskorna skapar en harmoni tillsammans med det blå och beiga. Jag tycker dock ibland att det är tråkigt att vara alldeles för neutral, så inomhus när luftkonditioneringen sattes igång åkte den här chockrosa boleron på – man ska ju vara sig själv! Det sistnämnda är a och o för att känna sig bekväm. Ifall någon undrar om jag kände mig rätt klädd under dagen, så kan jag tala om, att jag tänkte inte en enda gång på hur jag var klädd och det är för mig högsta betyg.

Tunika – Vero Moda

Bolero – Flash (50 kr på halva reapriset)

Trekvartsbyxor – H&M

Skärp – från en kjol från H&M

Halsband – Disputationspresent från fina vänner – förmodligen de finaste

Träskor – Tamaris

This entry was posted in Kläder att undervisa i, vardagskläder and tagged , , , . Bookmark the permalink.

One Response to För mig högsta betyg

  1. Pingback: Stoppa tiden « Four Seasons One Wardrobe

Leave a Reply

