Stoppa tiden

 Kan man stoppa tiden eller stoppa ner värmen, ljuset och lukterna i en burk och använda vid behov? Isåfall skulle jag vilja stoppa ner lukten från den här jättestora häggen som jag passerar varje dag då jag går till mitt jobb i den staden vid den stora sjön.

Kanske stoppar jag tiden genom att ha på mig den här kjolen som jag köpte på H&M för en av mina första månadslöner som adjunkt vid det som nu är Blomsterkungens universitet. Det är mer än sju år sedan. Stoppa tiden.  Ja, och så var det det där med att stoppa. Jag har stoppat in min klänning under kjolen och abra kadabra så har jag en ny topp och en ny kombination. För att dölja skarven och en kanske lite överflödigt fett, så har jag satt ett vitt skärp i midjan. Klänningen  som jag klassificerar som en av mina trotjänare och mest användbara plagg har ni sett tidigare, här och här.

Inte för att jag har provat, men jag tror att det här är en klädsel som jag absolut skulle kunna tänka mig att ha när jag undervisar (men idag har jag som de flesta dagar mest hängt vid datorn). Det som jag dock har testat är att det går alldeles utmärkt att fika i den här klädseln. Anledningen till fikan var att ta ett litet avsked av Fröken November som nu flyttar från staden vid den stora sjön. För er som inte känner Fröken November kan jag tala om att hon är en stor anledning till att den här bloggen har kommit till genom peptalk, hejarop och goda idéer och inte minst genom hennes egna sköna och roliga blogg. Tack Fröken November och Lycka till på ditt nya jobb!

.

 Jag hakade på träskotrenden redan förra sommaren men har nu kompletterat med ett par svarta vänner. Stopp.

Klänning som används som topp (dvs instoppad) – Vero Moda

Kofta – H&M

Kjol – H&M anno 2003/2004

Skärp – marknad i Turkiet

Halsband – Gina Tricot?

Strumpbyxor – H&M

Svarta träskor – Esprit från Cederwalls skor

This entry was posted in Kläder att undervisa i, Trotjänare, vardagskläder and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Stoppa tiden

  1. Izzywizz says:

    YaY, på svensk denne gang! 🙂 jeg tar meg den frihet å kommentere på norska, håper du forstår hva jeg skriver. 🙂 Utrolig snyggt antrekk, jeg har aldri prøvd å bære en kjole som topp, dvs at jeg har et annet skjørt utenpå. Men detfunker jo som bare det! 🙂 Tror jeg må prøve det ut, takk for inspirasjon!:) Ellers falt jeg pladask for det herlige mønsteret i strømpebuksen. 🙂

    • Four Seasons One Wardrobe says:

      Tack Izzywizz! Jag förstår dig alldeles utmärkt! Jag hoppas att det är ok att jag svarar på svenska. 🙂 Jag började skriva min blogg på svenska, men insåg efter ett tag att det inte fanns en särskilt stor publik och sedan jag bytte till engelska har jag fått fler besökare. Tack, jag fick idén från http://www.academichic.com, men den uppdateras tyvärr inte längre regelbundet. Jag verkligen älskar dessa strumpbyxor, de är både fina och sköna. Om de skulle börja säljas på H&M igen så skulle jag köpa ännu fler än vad jag köpte sist, och då köpte jag fyra par men nu har jag bara ett par kvar och det paret är slitet. 😦

Leave a Reply

