Komma ut garderoben v.20

Jag har ett flertal plagg som hänger i garderoben och då menar jag att de verkligen hänger i garderoben, dag som natt. De har alla sina vänner i garderoben, men utanför dess fyra väggar kommer de aldrig. Jag håller i dem, tittar på dem och sedan hänger jag tillbaka dem igen. Kläderna som nästan är rätt men inte riktigt, gärna inköpta på rea eller då man varit inspirerad av någon som har en fin stil, men som inte passar en själv (I am speaking about you Martina darling, Queen and Qvinna av Noa-Noa!). 

Jag kommer därför lite nu och då välja ett av dessa plagg och se om jag kan hitta en klädkombination som införlivar dessa missanpassade plagg i en ny kombination som jag känner mig bekväm i. Jag kallar temat för att komma ut ur garderoben (och jag vet att det är snudd på ett B-skämt). Ifall utmaningen misslyckas, så är det nog dags att skicka plagget vidare.

Först ut är i alla fall den här blusen från Lindex. Det är ungefär lika länge sedan jag köpte den som jag handlade något annat än accesoarer på Lindex, det vill säga många många år sedan, då Emma Sjöberg/Wiklund forfarande hade något att säga till om. Jag har känt mig sockersöt i den här blusen och även lite präktig. Tja, vissa kan nog uppfatta mig som i alla fall ett av de här alternativen (välj själva), men man behöver ju inte stryka under det alldeles för mycket. Ni vet, det är som att säga att man har pluggat på provet när man går på högstadiet, när alla redan vet att man är en plugghäst. Så för att inte känna mig så hemskt präktig (oj, där sa jag det), så fick blusen kompis av en kortare kjol (den är kort för en präktig flicka) och en svart kavaj och ett svart elastiskt skärp. Svart är ju tufft, se bara på alla punkare och alla hard rockers. Och om ni skrollar ner kan ni se att jag till och med har nitar på skorna, så inte är jag präktig inte.

 

Halsbandet är en gåva från en vän och kollega som är guldvärd och som jag skickar massor av goda tankar till den här veckan.

Blus – Lindex

Kavaj – H&M

Kjol – Sunshine från MQ

Trätofflor – Esprit  från Cederwalls skor

Halsband – disputationspresent från en vän och kollega

Skärp – Lindex på halva reapriset

Ringen – Erikshjälpen

Posén – lånat från E på Academichic

This entry was posted in kläder som fungerar fyra årstider, Komma ut ur garderoben, vardagskläder and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Komma ut garderoben v.20

  1. Martina Boström says:

    Hallo Anna Darling!
    Ha, ha, ha – du är väl för gooooo! Ler 🙂

    Jag tycker att du är skitsnygg i detta! Do it the Anna-way och det kommer att bli kanoooooooon:)
    Love,
    Martina

  2. Catalina says:

    Anna, another brilliant outfit. I am in love with your pictures 🙂 And I also feel like I need to be shopping at H&M more! I will have my first teaching position this summer, so I will keep watching your blog for fashion ideas.

    • Four Seasons One Wardrobe says:

      Thanks Cat! I do not like expensive shopping and then H&M is a great alternative. H&M used to be known for cheap prices and low quality, but now a days they are only known for cheap prices. I am sure you will rock the classroom in everyway!

Leave a Reply

