Jag vill förmodligen ha min vilja igenom

Jag hade inte den här klädkombinationen idag. Vit topp går liksom inte ihop med barnvaktning och särskilt inte när massor av glitterlim är involverat. Däremot hade jag på mig det här om dagen då jag hade ett par möten som kändes viktiga.

Igår fick jag ett besked från en tidskrift angående en av de artiklar som jag så här långt i min karriär är mest stolt över. Superspännande resultat och snygga analyser. Är det någon som tror att tiskriften ville ha den? Nääääää… Jag kan ta en refusering om synpunkterna är relevanta och realistiska. I detta fallet var synpunkterna relevanta men inte realistiska. Det är liksom inte realistiskt att refusera artikeln beroende på att bedömarnas analys-önskelista är så lång att till och med tomten skulle somna innan han har tagit sig igenom halva och alla vet ju att tomten är van vid att läsa kilometerlånga önskelistor. Att tidskriften dessutom har en ordbegränsning på 3200 ord, gör liksom ekvationen ännu mer omöjlig att få ihop. Tyvärr finns det väldigt sällan möjlighet att argumentera för sin sak i dessa sammanhang, utan lagt kort ligger. Men om jag hade haft möjligheten att argumentera för min sak så skulle jag gärna valt den här klädkombinationen, då jag känner att svart och vitt är klassiska maktfärger som inger respekt. Inte för att kläderna är viktigare än det man säger, men för att kläderna kan förstärka det man vill säga. Så om ni ser mig i den här klädseln, var på er vakt, jag vill förmodligen ha min vilja igenom!

Topp – H&M

Kjol – JR från Turkiet

Skärp – från annan kjol

Träskor – Esprit från Cederwalls

Handväska – Chanel eller… 

This entry was posted in Kläder att undervisa i, viktiga möten and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

