Matchningsrehab eller något?

Dagarna går i raketfart. Jag gjorde massor igår. Jag gjorde klart ett stansunderlag och instruerade en person som ska använda det, hade ett lunchmöte, diskuterade en artikel som jag själv skrivit, deltog i ett seminarium, filade på en annons till en tjänst som ska utlysas, hade ett telefonmöte, handlade och snabbstädade, lagade mat och umgicks med en vän. Behöver jag säga att det inte fanns tid till att ta bilder till bloggen?

Istället får ni här se vad jag hade på mig i tisdags, en helt vanlig dag på jobbet. Efter att ha haft plisserad kjol dagen innan var jag sugen på att ha något helt vanligt, dvs en randig tröja och ett par piratbyxor. När det var dags att välja halsband föll valet på denna ugglan.

Och när jag väl hade börjat så kunde jag inte sluta att sätta till färg. Dessa röda skor.

Och till det en röd kofta.  Snälla, lägg in mig på matchningrehab eller gör något!

Tydligen var det dock ett ungdomligt val, för jag fick visa legitimation på Systembolaget! Hahaha… jag är ju nuförtiden närmare 40 än 30 och sist jag kollade efter så var åldersgränsen för att köpa drycker med alkoholinnehåll tjugo år. Kassörskan hade kanske fått solsting eller något, men glad blev jag i alla fall!

Topp med trekvartsärm – Sunshine från MQ

Kofta – Esprit

Piratbyxor – H&M

Skor – Marc från Olgas hus

Halsband – Gina Tricot

This entry was posted in klädd för shopping, Kläder att undervisa i, promenadkläder, Trotjänare, vardagskläder and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

