Detta oroar mig

Även om det här inte är någon väderblogg – så kommenterar jag ofta vädret. Ja, jag får till och med lägga band på mig själv för att inte skriva om vädret i varenda inlägg. Men jag vill ju såååå gärna skriva om vädret och särskilt vill jag skriva om vädret då solen skiner och förbanna vädret då det regnar. Förmodligen beror det på att vädret till stor del styr vad jag har på mig eller så är det så enkelt som att jag inte har något annat att säga…

Ifall ni inte har förstått det så älskar jag solen och värmen. Jag älskar också kläder, men det är väl en förutsättning för att ha en klädblogg?! Däremot tycker jag inte alltid att dessa två är kompatibla. Jag tycker att det är svårt att vara välklädd när tempraturen närmar sig trettio grader. Heslt vill jag ha luftiga, ljusa och tunna kläder och dessa är ofta inte särskilt smikrande ifall man har en och annan celluit (tänk er månens yta) och lite fett här och där. Med den här klädkombinationen lyckades jag uppfylla alla kriterier i föregående mening, dvs att det var luftigt, ljust och tunt, men samtidigt inte särskilt smickarande. Detta oroar mig då jag snart ska åka dit pepparn och melonerna växer och sist jag kollade efter så växer inte peppar och meloner särskilt bra på Nordpolen.

Som tidigare utlovat kommer här en närbild på min ring.

Bolero – Flash (50 kr på rea)

Linne – Frk från Åhlens

Kjol – H&M

Solglasögon – Desperat inköp på solsemester

Halsband – Baglady prenumerationsgåva

Ring – Pilgrim

Skärp – Lindex

This entry was posted in ledig and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

