Nycklar till minnen

För er som läste mitt föregående blogginlägg, så oroar jag mig fortfarande över hur jag ska få ihop en bra resegarderob, men jag oroar mig i alla fall lite mindre sedan jag kom på den här kombinationen (det krävde dock en runda på stan och inhandlande av dessa trekvartsbyxor).

Har ni funderat på det här med presenter? Tycker ni att det är något nödvändigt ont eller att det är det bästa som finns? Föredrar ni att ge eller att få? Jag gillar att ge och jag gillar även att få. Jag kräver inte presenter (förrutom av Mr D. då jag fyller år och på julafton och kanske någon av min mamma och pappa, och…. nä, jag skojar bara!), men jag anser att presenter fyller en funktion. För mig är presenter nycklar till minnen och påminnelser om personer. När jag tänder ljusen i en ljusstake tänker jag på den som gett mig den, när jag tar på mig smyckena som jag fick vid min disputation så tänker jag på den glada dagen i mitt liv och de som ville dela den dagen med mig, osv. Som av en slump finns det en och annan present på nedanstående bilder.

Halsbandet är en present till min mamma från hennes svägerska och inköpt i Nepal för ca 30 år sedan (snälla, säg att det räknas som vintage då!). Koftan fick jag av en snäll vän som inte tyckte om materialet, jag älskar den!

Armbandet har jag fått av en annan fin vän.

Skorna har jag fått av min svägerska. Kanske vill hon ge Mr. D komplex, för jag blir nästan lika lång som honom i dessa!?

Jag ser ner på världen i mina höga klackar.

Linne – Sunshine från MQ

Kofta – Vero Moda (ärvt från en vän, tack!)

Trekvartsbyxor – New Yorker

Platåskor – present från min svägerska

Halsband – från Nepal (present till min mamma från hennes svägerska och som hittat till mitt smyckeskrin på något vänster)

Skärp – marknad i Turkiet

Armband – Baglady (present från en vän)

This entry was posted in klädd för shopping, ledig, vardagskläder and tagged , , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Nycklar till minnen

  1. Great outfit! I could think of many occasions to wear this and feel comfortable. I am in ❤ with the shoes!

Leave a Reply

