Grattis Sverige!

En del personer provbakar och provlagar mat innan de ska ha gäster. Jag provade dessa kläder igår inför Sveriges nationaldag.

Att skriva om hur dåliga svenskar är på att klä sig i gult och blått känns inte särskilt orginellt. Det känns inte heller särskilt orginellt att tala om hur dåliga vi är på att fira Nationaldagen och jämföra oss svenskar med norrmännen och hur de firar 17de maj med att klä sig i folkdräkter och vifta med flaggor eller klä sig i rött, vitt och blått och fira dagen lång. Så bara så att ni vet så gjorde jag inte det. Istället konstatera jag att gult och blått funkar alldeles utmärkt tillsammans antingen det är den 6 juni eller inte och uppmanar er att idag fira Sverige på det sätt ni vill, det är  svenskt!  Grattis Sverige!

 Idag får man skryta och vara hur stolt över Sverige som man vill, även om det är lite osvenskt. Den svenska sommaren är bäst (när solen skiner), bara så att ni vet! Toppa det med lite svenska jordgubbar så blir det ännu bättre! Och ni som konstant kritiserar den svenska sjukvården och utarmningen av socialförsäkringsssytemet, i de flesta fallen har vi en fantastisk sjukvård och socialförsäkring. I vilket annat land kan man vara mamma- eller pappaledig cirka ett år med ersättning? Nu var jag verkligen osvensk och pratade politik. Så för att åtegå till att vara svensk, så vill jag givetvis tala om att jag tycker (och det gör jag) att det finns så klart utrymme för förbättringar. Så nu var balansen återställd.

Pikétröja – Gina Tricot

Linne – New Yorker & Co

Trekvartsbyxor – från Turkiet

Skor – Marc från Olgas hus

Armband – made by me

Handväska – inköpt på marknad i Turkiet

Inte särskilt svenskt här inte

This entry was posted in klädd för shopping, ledig, vardagskläder and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

